etthundranitton

Dagarna går och går och jag känner att skolstressen börjar krypa fram nu. Känns som jag har tusen saker jag borde ta itu med, men gör jag det? Nej det gör jag inte, så jag antar att jag får skylla mig själv.
Som den här dagen, vad har jag gjort idag egentligen? INGENTING! Är det såhär jag vill minnas "min ungdom" när jag blir gammal? Boring, boring, boring! Nej det måste bli en ändring på detta tråkiga liv, jag kommer mögla i den här lägenheten snart.
Ja ja. Nog om det. 

Sitter och kikar lite på http://www.tjuvlyssnat.se/, ganska underhållande när man inte har något att göra.

Pendeltåg mot Stockholm C
Två kvinnor ~40 och den ena kvinnans son ~4 sätter sig ner på varsitt säte. Pojken plockar upp en Metro från golvet.
Pojken (håller tidningen upp-och-ner och “läser” högtidligt): Mannen kom in. I Bergshamra. Han kom in och sköt kvinnan. Kvinnan stod och lagade mat när mannen kom in i Bergshamra och sköt kvinnan. Kvinnan dog.

Gågatan, Uppsala
En pojke ~6 äter på en glasstrut och tittar på en menyskylt vid ett korvstånd. Han ser en överkryssad korv-med-mos på bild.
Pojken (utbrister överlyckligt): Mamma, de har haft en korv med glass! De har haft en korv med glass!

Drottninggatan, Stockholm
Två tjejer ~14, kommer gående. Den ena pekar på en kvinna som går emot dem.
Tjej 1: Du, det där ser precis ut som en tjock version av din morsa.
Tjej 2 (argt): Det är min morsa!

Buss 515 mot Odenplan, Stockholm
En pojke ~7 vänder sig till medelålders kvinna med en fransk bulldog.
Pojken (nyfiket): Är hunden snäll?
Kvinnan (ler stort): Ja, jättesnäll…
Pojken: Bra, för annars kan han få en spruta så han dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0